mikarooz

mikarooz

mikarooz

mikarooz

9 دلیل که چرا موی تای بهترین هنر رزمی دنیا است؟


هنر رزمی باستانی موی تای برای قدرت فوق العاده، حداکثر کارایی و سادگی آن شناخته شده است که که صدها سال پیش بوجود آمده و توسعه یافته است. موی تای تایلندی که اغلب به عنوان "هنر هشت پایه" به آن اشاره می شود از یک سمفونی زیبا از لگد، مشت، زانو ، آرنج، روانی بیان و لذت بخش بهره می گیرد.

در حال حاضر، موی تای یکی از شناخته شده ترین هنرهای رزمی در دنیا است.   در این مقاله قصد داریم به برسی 9 دلیل بپردازیم که چرا موی تای بهترین هنر رزمی دنیا است؟


1- موی تای به طور گسترده به عنوان موثرترین هنر قابل توجه در جهان شناخته شده است

 


موی تای



به عقیده خیلی ها موی تای  زیباترین و موثرترین هنر رزمی در دنیا است. موی تای در صدها سال در شرایط رقابت و زندگی واقعی آزمایش شده است و به همان اندازه سریع، کارآمد و قدرتمند است که می تواند باشد. در عین حال، تست مداوم آن در بین تمرین کنندگان حرفه ای هر جنبه ای از این هنر را به سطح بالایی تبدیل کرده است.



2- موی تای در تمام محدوده های مبارزه موثر است

 


مبارزه موی تای



موی تای یک هنر رزمی و مبارزه با ورزش است که بر خلاف هر نوع دیگری از هنرهای رزمی می باشد. این هنر ترکیبی از زانو، ارنج، ساق پا و دست ها می باشد. این ویژگی به تمرین کننده اجازه می دهد که از تمامی سلاح های موجود در بدن انسان در محدوده لگد زدن، مشت زدن و ثابت کردن استفاده شود.



3- یادگیری آن ساده و آسان است

 


هنر رزمی موی تای



در حالیکه صدها تکنیک مختلف در موی تای وجود دارد اما باز به عنوان یک هنر رزمی برای سادگی یادگیری آن شناخته شده است. به همین دلیل است که می گویند موی تای برای همه است (به یک اندازه برای زنان و مردان و کودکان). در تایلند، معمولا کودکان از سن 5 تا 6 سالگی برای یادگیری موی تای به باشگاه می روند.



4- برای دفاع شخصی بسیار موثر است

 


دفاع شخصی در موی تای



موی تای یکی از معدود هنرهای رزمی دنیا است که بدون تردید تست نبرد و مبارزه در خیابان در زندگی واقعی

تایید شده است. اگرچه موی تای به طور گسترده به عنوان یک هنر رزمی معتبر به نظر می رسد اما موی تای نیز شامل تکنیک های پرتاب، قفل، استفاده از حرکات حریف و حتی ارسال ها می باشد. تهویه ذهن، بدن و روحیه در موی تای به تمرین کنندگان اعتماد لازم را برای موقعیت های دفاع شخصی را می دهد.



5- هم تمرین هوازی و هم بی هوازی است

 


تمرینات هوازی



موی تای به طور خاص طراحی شده تا سطح تا سطح آمادگی و سختی مورد نیاز برای رقابت های داخل رینگ را حتی برای تمرین کنندگان تفریحی نیز ارتقاء دهد. با دویدن، طناب بازی و بوکس می توانید این تمرینات هوازی را انجام داده و بسته به وضعیت جسمانی تان شدت آن را بالاتر ببرید. همچنین موی تای نیز با استقامت بی نظیر خود می تواند تمرینات بی هوازی مانند مشت زدن و لگد زدن بر روی پد یا کیسه بوکس ایجاد کند. این باعث می شود موی تای نه تنها یک هنر رزمی عالی باشد بلکه یک شکل بسیار موثر از ورزش نیز به حساب آید. با تمرینات مداوم قدرت، مهارت و عملکرد قلبی عروقی خود را بهبود دهید.



6- موی تای بیش از 1000 کالری در ساعت می سوزاند. 

 


آموزش موی تای


 


موی تای یک هنر رزمی با توانایی کمک به شما است که می تواند به شما کمک کند 1000 کالری در ساعت بسوزانید. موی تای استاندارد یک تمرین عالی برای بدن است. این روش سرگرم کننده و کارآمد برای سوزاندن چربی و کاهش وزن بسیار مفید بوده و همچنین هسته آن انعطاف پذیری و قدرت کلی را در شما ایجاد می کند.



7- موی تای ذهن، بدن و روح تان را سخت تر می کند

 


یادگیری موی تای



هنر رزمی موی تای باعث سخت تر شدن ذهن، بدن و روح شما خواهد شد. همانطور که یکی از بزرگترین اساتید موی تای تایلندی به نام Kru Yodtong Senanan می گوید: "موی تای بهترین چیز برای بالا بردن انعطاف پذیری و قدرت درونی شما است". موقعی که آمادگی جسمانی شما افزایش پیدا کند خود به خود اعتماد به نفس تان بالاتر رفته و از طریق کنترل احساسات به ذهن نظم می دهد.



8- موی تای یکی از پایه های کلیدی برای ورزش MMA است

 


هنرهای رزمی ترکیبی



موی تای به عنوان یکی از موثرترین هنرهای رزمی جهان شناخته شده و جای تعجب نیست که چرا موی تای در حال تبدیل شدن به یکی از پایه های کلیدی ورزش بسیار سریع و محبوب هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) تبدیل شده است. بعضی از بزرگترین مبارزان و قهرمانان MMA از هنر رزمی موی تای به عنوان پایه اصلی خود استفاده می کنند.



9- موی تای باعث بالابردن پتانسیل انسانی شما در تمامی زمینه ها خواهد شد

 


مسابقات موی تای



یکی از بزرگترین سوء تفاهمات موی تای این است که بعضی ها آن را فقط به عنوان یک نوع خشونت می بینند. اما مانند اکثر هنرهای رزمی، موی تای ارزش های مهم را که در سنت غنی آن ریشه دارد کشت می کند. موی تای این قدرت را دارد که فروتنانه، دارای نظم و انضباط و همچنین الهام بخش باشد که این چیزها مهمترین جنبه از هر نوع هنر رزمی می باشد. موی تای در تمرین کنندگان بسیاری از ویژگی های عالی ازجمله شجاعت، فروتنی و روحیه جنگ آوری را القا می کند. این ویژگی ها بدون تردید به شما کمک خواهند کرد تا بزرگترین پتانسیل خود را در تمامی زمینه های زندگی آزاد کنید.


در جمع بندی موارد بالا می توان گفت که موی تای یک هنر رزمی مفید برای هر کسی می باشد. اما به یاد داشته باشید که تمام اینها به تمرین کننده بستگی دارند تا در یادگیری این هنر رزمی عالی لذت برده و غنی تر شوند. 
منبع : zhiaronline.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.